Skip to main content

Veiledning fjernhjelp

Ved fjernhjelp bruker vi TeamViewer.  Vi har valgt TeamViewer av flere årsaker:

  1. Enkelt å installere og bruke! Både teknisk dyktige personer og de uten teknisk bakgrunn kan raskt sette opp og koble til enheter eksternt.
  2. TeamViewer fungerer på tvers av ulike operativsystemer som Windows, macOS, Linux, Android og iOS. Dette gjør det til et allsidig verktøy som kan brukes på nesten enhver enhet.
  3. Sikkerhet er avgjørende når du arbeider med fjernhjelp. TeamViewer tilbyr avanserte sikkerhetsfunksjoner, inkludert kryptering av dataoverføring og tofaktorautentisering, som beskytter personvernet og konfidensialiteten til både bruker og klient.

Tilkobling for Windows-maskiner

  1. Trykk på «Support»-knappen oppe i høyre hjørne på nettsiden vår
  2. Scroll ned til «Nyttige lenker»
  3. Trykk på «Fjernhjelp Upheads»
  4. Åpne filen som lastes ned
  5. Vent mens «session code» og «navn» fylles ut automatisk
  6. Når konsulent kobler seg til, godkjenn tilkobling

Tilkobling for Mac-maskiner

  1. Trykk på «Support» oppe i høyre hjørne på nettsiden vår
  2. Scroll ned til «Nyttige lenker»
  3. Trykk på «Fjernhjelp Upheads»
  4. Åpne filen som lastes ned
  5. Vent mens «session code» og «navn» fylles ut automatisk
  6. Du vil nå bli bedt om å godkjenne tilganger for Teamviewer
    1. Gå inn i Systemvalg
    2. Velg Sikkerhet og personvern

    3. Lås opp innstillingene ved å trykke på hengelåsen nede i høyre hjørnet
    4. Finn valget for Tilgjengelighet
    5. Gi TeamViewer tilgang ved å krysse av i boksen
    6. Finn valget Skjermopptak
    7. Gi TeamViewer tilgang ved å krysse av i boksen
  7. Nå vil din konsulent ha tilgang til å se din skjerm og styre musepekeren din
  8. Når konsulent kobler seg til, godkjenn tilkobling

Vil du se hvilke andre brukerveiledninger vi har? Få en oversikt på siden under.

Brukerveiledninger